Sunday, 10 November 2013

Mind the Gap, Mind the Girl


Den här videon handlar om de viktiga människorna i mitt liv och lite om mitt liv. Sången är den som skickades in till årets Lucia jury och jag tyckte väl att ni också skulle få möjligheten att lyssna på det, och framförallt en möjlighet att få en blick in i mitt liv och de människorna som betyder väldigt mycket för mig. Kanske till och med få en mera verklig bild av mig, eftersom det kan vara svårt att verkligen förstå personen bakom en artikel eller en intervju. Vi bandade in detta under en kvälls mässa i Matteus Församling och sången heter When You Believe. Den handlar om att då när man tror på något starkt kan mirakel ske. Jag har dedikerat den till mamma som dog i cancer när jag var 9 år gammal, och trots att hon inte överlevde, så trodde jag hela tiden då hon var sjuk att hon skulle bli frisk. Så det jag vill säga är att man aldrig ska sluta hoppas. Ibland blir det inte som man hade tänkt sig, och ibland blir det bättre än vad man vågat hoppats. Ge aldrig upp hoppet. 

This is a video about the people that mean the world to me and my life. This song is the one that was sent off to the Lucia jury and I guess I just thought that you should also get to hear it. And perhaps get the opportunity to get a better understanding of who I really am, because sometimes it is hard to really grasp the persona behind an interview or an article. We recorded this in an evening mass this autumn in the Matteus Church, and the song is called When You Believe. The song is about how if you believe in something, then there can be miracles. I dedicated this video to my mother, who passed away in cancer when I was 9 years old. Despite the fact that she did not survive, I never stopped believing she one day would be cancer free. That's why her death came as quite a disappointment. It has not however affected my positive outlook on life and my hope that someday someone will find the cure for cancer. One must not ever give up hope, yes sure, occasionally things do not turn out the way we planned, but sometimes dreams do come true. Never give up hope. 

hugs and kisses,
Miche

No comments:

Post a Comment